صغحه اصلی
محصولات
بذر خانگی
کاتالوگ
گالری
درباره ما
تماس با ما

بذر گل استکانی پامتوسط الوان

Campanula medium

افزودن به لیست مورد علاقه
  • ویژگی های محصول :
  • کد محصول : 1510
  • نام علمی : Campanula medium
  • نام انگلیسی : Campanula mix
  • خانواده : Campanulaceae
  • دوره رشدی : یکساله
  • ارتفاع : 3۰ تا ۷۰ سانتیمتر
  • پهنا : ۲۰-۳۰ سانتیمتر است
  • تعداد بذر در هر گرم : 4200 بذر در هر گرم
  • زمان کاشت : بهار
  • آبیاری : متوسط
  • نور : آفتاب کامل و نیم سایه
  • زمان گل دهی : اردیبهشت تا مردادماه
  • موارد مصـرف : استفاده به عنوان گیاه پوششی، گیاه گلدانی و گل شاخه بریده
سوالی داری ؟
52240357 - 041
برای خرید کلیک کنید
توضیحات کامل دیدگاه کاربران (0)

 

معرفی گل استکانی :

گل استکانی Campanula medium با نام علمی Campanula mix از خانواده Campanulaceae گیاهی است یکساله که در مناطق مختلف ایران بخصوص مناطق کوهستانی و جنگلی پراکنش دارند. تمامی گونه ها از نظر فرم و اشکال رویشی و نیز رنگ گل متنوع هستند و به رنگ‎ های آبی، قرمز، بنفش، سفید، صورتی و … دیده می‎ شوند. و در تمام مناطق به عنوان گیاه زینتی کاشته می شود.

گل استکانی دارای گل های رنگارنگ و برگ‎های طوقه ای زیبا کاشته می ‎شود که گل‎های آن جلوه خاصی دارد که از آن به ‎عنوان گیاه زینتی در پارک ها، فضای سبز، باغچه و گلدان کاشته می شود.

 

 

 آبیاری :

گل استکانی نیاز متوسطی به آب دارد و آبیاری آن بهتر است به ‎صورت منظم صورت گیرد. آبیاری بیش از حد باعث رشد غیرطبیعی، زردی و یا پوسیدگی ریشه و ساقه می‎شود.

 نور : 

گل استکانی برای رشد ایده آل نیاز به آفتاب کامل دارد؛ با این وجود مرحله رشد رویشی گیاه زیاد حساس به نور نیست اما برای رفتن به فاز گلدهی به نور کامل خورشید نیاز دارد که در نیمه دوم بهار و اوایل تابستان میسر می‎شود. کاشتن آن در زیر سایه انداز سایر گیاهان به شرطی که نور کافی به گیاه برسد میسر است.

  دما : 

دمای حدود ۲۲-۱۸ درجه سانتی گراد بهترین دما برای رشد و گلدهی استکانی است و مکانهای گرمتر به خصوص اگر همراه با نور شدید و مستقیم آفتاب باشد موجب کاهش و یا حتی عدم گلدهی آن می شود به همین دلیل  پیشنهاد می شود در این مناطق گیاه در مکانی کاشته شود که از ظهر به بعد از سایه برخوردار باشد و نور مستقیم آفتاب فقط در طی صبح باشد. رشد این گیاه و گلدهی تا دمای ۱۳-۱۰ درجه امکان پذیر است اما با سرد شدن و رسیدن دما به ۵-۳ درجه رشد گیاه متوقف شده و در دمای نزدیک صفر بخش هوایی گیاه از بین میرود.

  خاک :

گل استکانی به خاک مرطوب با زهکشی مناسب نیاز دارد. خاکهای سبک با زهکش مناسب برای رشد مطلوب این گیاه مناسب هستند. برای افزایش زهکشی و نیز تقویت خاک بهتر است از مقداری ماسه و کودهای آلـی استفاده شود. خاک‎های با عمـق تا ۴۰ سانتیـمتر و pH 6-8 (خاکهای آهکی)مناسب کاشت این گیاه هستند. برای تقویت مواد آلی خاک بهتر است از کودهای حیوانی کاملاً پوسیده استفاده شود.

  تکثیر :

گل استکانی از طریق کاشت بذر و تقسیم بوته تکثیر می شود. برای کاشت بذر بهتر است پس از سپری شدن خطر یخبندان در فصل بهار در زمین اصلی تا عمق ۲-۳ سانتیمتری با لایه سطحی خاکبرگ و یا مواد آلی دیگری مانند کود دامی پوسیده پوشانید. برای پیش‎رس کردن گلها، می‎توان بذرها را در اواخر اسفندماه در گلخانه کاشت و در بهار به زمین اصلی منتقل نمود. احتمالاً بذرهای گیاه برای جوانه زنی نیاز به نور دارند به همین دلیل از کاشت عمقی آنها خودداری گردد.

برای تکثیر غیر جنسی بهتر است در زمانی که گیاهان در حال استراحت هستند این کار انجام شود که در شرایط سردسیری ایران اواخر اسفند تا اوایل فروردین می‎باشد.

  بیماریها و آفات :

 از جمله آفات و بیماری های مهم گل استکانی میتوان به زنگ، پوسیدگی ریشه و ساقه، شته، کنه تارعنکبوتی و حلزون اشاره کرد. در صورت مشاهده آفات و بیماری های مذکور نسبت به محلول پاشی با سموم مربوطه اقدام نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ استکانی پامتوسط الوان ”
بدون نظرهنوز نظری ثبت نشده
محصولات دیگر :

دریافت لیست محصولات به صورت PDF

جستجوی محصول
محصولی برای نمایش موجود نیست !
ورود
آدرس ایمیل :
رمز عبـور :
ثبت نام در گلبرگ پامچال الان ثبت نام کنید