صغحه اصلی
محصولات
بذر خانگی
کاتالوگ
گالری
درباره ما
تماس با ما

بذر گل آهار مکزیکی پاکوتاه گل ریز الوان (مینیاتوری)

Mexican creeping zinnia

افزودن به لیست مورد علاقه
  • ویژگی های محصول :
  • کد محصول : 1070
  • نام علمی : Sanvitalia procumbens
  • نام انگلیسی : Mexican creeping zinnia
  • خانواده : Asteraceae
  • دوره رشدی : یکساله
  • ارتفاع : ۳۰-۱۰سانتیمتر
  • پهنا : ۳۰-۹۰ سانتیمتر
  • تعداد بذر در هر گرم : ۱۶۰۰ بذر در هر گرم
  • زمان کاشت : اوایل بهار
  • آبیاری : متوسط
  • نور : آفتاب کامل
  • زمان گل دهی : ۲-۳ ماه پس از کاشت
محصولات مشابه :
سوالی داری ؟
52240357 - 041
برای خرید کلیک کنید
توضیحات کامل دیدگاه کاربران (1)

معرفی گل  آهار مکزیکی یا آهار خزنده  :

آهار مکزیکی Mexican creeping zinnia با نام علمی Sanvitalia procumbens Lam از خانواده Asteraceae گیاهی است یکساله که بومی مکزیک و گواتمالا می‎ باشد. آهار مکزیکی به‎ عنوان گیاه زینتی در مناطق مختلف جهان از جمله ایران کاشته می‎شود. گیاه یک‎ساله، پرگل، پاکوتاه و خیزان (پهنای بوته بیش از ارتفاع) می‎باشد. دارای گلهای زیبای مینیاتوری به رنگ های متنوعی است.

گیاه نیاز به آفتاب کامل دارد و این گیاه در نیم سایه رشد مطلوبی ندارد. در شرایط نیم سایه تعداد گل‎ها کم می‎شود. آهار مکزیکی در مناطقی با تابستان‎های معتدل خوب رشد می‎کند. بسیار مستعد پرورش در محیط‎های کوچک مثل گلدان، باغ‎سنگ‎ها و سبد آویز است و به‎عنوان گیاه پوششی و لبه باغچه‎ای زیبایی خاصی داردو از مزایای این گیاه این است که بدون نیاز به قطع گلهای خشکیده،گلهای جدیدی جایگزین میشود.

 

به‎طور کلی این گیاه در برابر تندباد، گرمای هوا، خشکی، بیماری‎ها و آفات مقاوم است و این عامل کار را برای پرورش‎دهندگان مبتدی و حرفه‎ای آسان می‎کند.

 آبیاری :

آهار مکزیکی نسبت به شرایط کم آبی مقاوم است و نیاز متوسطی به آب دارد. احتمالاً آبیاری بیش از حد و نامنظم باعث ایجاد بیماری و یا رشد غیر طبیعی در گیاه گردد.

 

 نور : 

آهار مکزیکی برای تولید تعدادی زیبا و زیاد به نور کامل نیاز دارد. بنابراین در انتخاب محل کاشت این گیاه دقت شود تا در تابستان سایه گیاهان همجوار مانع رشد و شکوفایی آن نگردد. حاشیه های آفتابگیر، شیب های جنوب باغچه ها و بالکن های رو به آفتاب مناسب پرورش این گیاه می باشند.

 

  دما : 

دمای مناسب جهت رشد ایده آل آهار مکزیکی ۳۶-۱۵ درجه سانتیگراد است و دماهای پایین و یا بیشتر موجب رکود و یا تضعیف گیاه می‎گردد.با توجه به اینکه گیاه یک‎ساله و تابستانه است بنابراین در اکثر مناطق کشور قابل کشت می‎باشد. در روزهای گرم اواسط تابستان به‎طور موقت گلدهی متوقف و با خنک‎تر شدن هوا دوباره از سر گرفته می‎شود. برای مقابله با سرمای دیررس بهاره، پس از اطمینان از سپری شدن سرما در اردیبهشت ‎ماه بذرها کاشته شود و در این صورت گیاه فرصت کافی تا اواسط پائیز برای رشد و نمو در اختیار دارد. سرمای نزدیک نقطه انجماد برای این گیاه کشنده می‎باشد.

 

  خاک :

خاک‎های خنثی تا کمی اسیدی و قلیایی با درصد مناسب رس، شن و مواد آلی (شنی-هوموسی) و زه‎دار، برای پرورش آهار مکزیکی مناسب هستند. به خشکی خاک نیز مقاومت خوبی نشان می‎دهد بنابراین دوره های آبیاری در این گیاه را می‎توان بیشتر در نظر گرفت.

 

  تکثیر :

بهترین روش برای تکثیر آهار مکزیکی کشت از طریق بذر می باشد . گیاهان جوان نسبت به جابجایی حساس هستند و بهتر است به طور مستقیم کاشته شود. معمولاً بذرها ۱-۲ هفته قبل از آخرین یخبندان (با توجه آمار ۵۰ ساله مرکز هواشناسی)در بهار کاشته می‎شود. برای پیش رس کردن گیاه می‎توان بذرها را در گلدان‎های پلاستیکی کوچکی در درون خانه و یا گلخانه کاشته و پس از سپری شدن یخبندان در بهار، بدون جابجایی خاک گلدان‎ها، گیاهان جوان را در زمین اصلی کشت نمود.

برای کاشت گل آهار مکزیکی در سبد و یا گلدان می‎توان آن را در اواخر اسفند و یا اوایل بهار کشت و از داشتن گل‎های پیش‎رس در اواخر بهار لذت برد. برای اینکه بذرها به آسانی از درون خاک جوانه زده و سبز شوند، عمق کاشت بذر نباید بیش از ۳ برابر طول بذر باشد.برای پرهیز از کاشت عمقی، پس از افشاندن بذرها، یک لایه کود حیوانی بر روی آنها بپاشید و سپس با استفاده از آب فشان آنها را آبیاری نمایید تا بذرها جابجا نشوند. بذرها در دمای ۱۸-۱۵ درجه سانتیگراد و در مدت ۱۴-۷ روز جوانه می‎زنند. 

 

  بیماریها و آفات :

آهار مکزیکی در برابر آفات و بیماری‎ها مقاوم است و معمولاً از این نظر مشکلی برای پرورش ‎دهندگان گل و گیاه ایجاد نمی‎کند.

 

دیدگاه خود را بنویسید نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 دیدگاه برای آهار مکزیکی پاکوتاه گل ریز الوان (مینیاتوری)
  • حامد - در تاریخ شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ سلام عرض شد در هر بسته چند گرم بذره؟ ممنون گلبرگ پامچال : سلام در هر بسته حدودا 0.25 گرم بذر موجود می باشد.

محصولات دیگر :

دریافت لیست محصولات به صورت PDF

جستجوی محصول
محصولی برای نمایش موجود نیست !
ورود
آدرس ایمیل :
رمز عبـور :
ثبت نام در گلبرگ پامچال الان ثبت نام کنید