صغحه اصلی
محصولات
بذر خانگی
کاتالوگ
گالری
درباره ما
تماس با ما

بذر گل ابري پاكوتاه آبی رنگ (گلدانی)

Ageratum maxicanum

افزودن به لیست مورد علاقه
  • ویژگی های محصول :
  • کد محصول : 1311
  • نام علمی : Ageratum maxicanum
  • نام انگلیسی : Ageratum mix
  • خانواده : Asteraceae
  • دوره رشدی : یکساله
  • ارتفاع : ۳۰-۳۵ سانتیمتر
  • پهنا : ۲۵-۳۰ سانتیمتر
  • تعداد بذر در هر گرم : ۷۵۰۰ عدد
  • زمان کاشت : اوایل بهار
  • آبیاری : متوسط
  • نور : آفتاب کامل
  • زمان گل دهی : ۲-۳ ماه پس از کاشت بذر
  • موارد مصـرف : کاشت به‎ عنوان گیاه پوششی، گلدانی و شاخه‎ بریده
محصولات مشابه :
سوالی داری ؟
52240357 - 041
برای خرید کلیک کنید
توضیحات کامل دیدگاه کاربران (0)

 

معرفی گل آبری :

ابری Ageratum mix با نام علمی Ageratum maxicanum از خانواده Asteraceae  گیاهی است یکساله که بومی جنوب غرب آمریکا و مکزیک است و در سایر نواحی دنیا مانند بخش ‎هایی از اروپا و بریتانیا، به‎صورت فرار از کشت به‎ عنوان گیاه خودروی (هرز) دیده می‎ شود. گل ابری به‎ طور طبیعی در ایران نمی‎روید ولی به‎ عنوان زینتی در مناطق مختلف کشور کاشته می‎ شود. گیاه به‎ دلیل سهولت تکثیر و داشتن گل ‎های رأسی الوان مورد توجه پرورش ‎دهندگان گل و گیاه در سراسر جهان قرار گرفته است. دارای گلهای به رنگ آبی، صورتی و سفید می باشد. ارقام پاکوتاه را می توان در فضاهای سبز، گلدان‎ ها، حیاط و یا بالکن منازل کشت نمود. دوره گلدهی پایداری دارد و از اواخر بهارشروع و تا اواخر فصل رشد یعنی پائیز ادامه می‎یابد حتی در آذر ماه گل ابری در باغ جلب توجه می کند و در این روزها بذر فراوانی دارد.

 

برای گلدهی بهتر گیاه و رشد بوته ای می بایست بعد از پژمرده شدن گلها نسبت به سرزنی گیاه اقدام کرد تا گلهای جوان تر ظاهر شوند .

 

 

 آبیاری :

گل ابری تا حد زیادی در مقابل کم آبی مقاوم است اما وجود رطوبت مناسب در محیط ریشه باعث رشد بهینه آن می گردد.  دور آبیاری در گیاه کاملاً وابسته به میزان مواد آلی خاک می‎باشد. خاک‎های غنی از مواد آلی با درصد مناسبی از رس، توانایی بالایی در حفاظت آب در خاک دارند و در این قبیل خاک‎ها دور آبیاری بیشتر از خاک‎های شنی سبک، در نظر گرفته می‎شود. برای اجتناب از بروز بیماری در گیاهان، از آبیاری بارانی که شرایط مناسب برای بیماری ها بخصوص بیماری های قارچی را فراهم می‎کند، حتی الامکان استفاده نشود. آبیاری قطره‎ای، نشتی و جوی پشت ه‎ای بهترین روش آبیاری در این گیاه می باشند. در روزهای گرم تابستان برای جلوگیری از ایجاد تنش در گیاه، بهتر است گیاه آب بیشتری دریافت نماید.

 نور : 

گل ابری به خوبی در شرایط مختلف نوری رشد می‎کند، اما برای رشد ایده ‎آل نیاز به آفتاب مناسب دارد. با وجودی که در آفتاب کامل گل های پرپشتی تولید می‎کند اما به راحتی در نیم سایه نیز قابل کشت است. در صورت کاشت در مناطق سایه ای ارتفاع گیاه بیشتر و تعداد گل در بوته ها کمتر از شرایط آفتابی می باشد.

  دما : 

دمای مناسب برای جوانه زنی گل ابری ۱۸-۲۱ درجه سانتی گراد می باشد. بطوریکه در دمای زیر ۱۶ درجه سانتی گراد گلدهی گیاه به ‎دلیل عدم دریافت مجموع دمای مورد نیاز، گلدهی به تأخیر می‎افتد. گیاه تا دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و حتی کمی بیشتر را به خوبی تحمل می‎کند.

  خاک :

ابری در هر خاکی با زهکشی مناسب رشد می‎کند. حتی در خاک‎های ضعیف قادر به تخلیه مواد غذایی خاک می‎ باشد. در خاک‎های رسی سنگین به ‎دلیل عدم زهکشی مناسب، رشد ریشه به تاخیر می‎افتد و نیاز اکسیژن ریشه به‎خوبی تأمین نمی‎شود. این عامل باعث کاهش رشد وایجاد بیماری در ریشه گیاه می‎شود. گیاه برای رشد مطلوب، خاک غنی از مواد آلی که قبل از کاشت به خاک اضافه می‎ شود، نیاز دارد. مواد آلی در خاک باعث ایجاد خلل و فرج و تأمین هوای مورد نیاز در خاک می‎شود و از پوسیدگی ریشه جلوگیری می‎ شود. گیاه خاک‎ های نسبتاً اسیدی را برای رشد ترجیح می‎دهد.در خاک باpH بالا (خاک‎های قلیایی) کمبود آهن در خاک احساس می‎ شود که با اضافه کردن سولفات آهن مشکل حل می‎شود. گیاهانی که کمبود آهن دارند شاخ و برگ رنگ‎ پریده و زرد دارند. البته شاخ و برگ زرد ممکن است با کمبود ازت نیز ایجاد شود که در این حالت تمامی سطح برگ برخلاف کمبود آهن که رگبرگ‎ ها سبز هستند، تمامی سطح برگ سبز کم‎رنگ یا زرد می‎شود.

  تکثیر :

تکثیر ابری از طریق بذر در اواخر زمستان (بهمن ماه) در شاسی و یا به ‎صورت مستقیم در زمین اصلی در اوایل اردیبهشت ماه کشت می‎شود . بذرهای گیاه برای جوانه ‎زنی نیاز به نور دارند بنابراین نباید عمیق کاشته شوند. برای پرهیز از کاشت عمیق پس از افشاندن بذرها، روی آنها را با لایه نازکی از کود دامی می پوشانند. نکته قابل توجه در مورد این گیاه اینکه؛ برای داشتن گل های متعدد و با کیفیت و تحریک گیاه برای گلدهی زیاد بهتر است فواصل بوته ها از یکدیگر کمی بیشتر در نظر گرفته شود. برای داشتن تراکم مناسب معمولاً میزان بذر را کمی بیشتر در نظر گرفته و پس از سبز کردن اقدام به تنک کردن و اصلاح تراکم می نمایند.

  بیماریها و آفات :

از جمله آفات و بیماری های مهم گل ابری میتوان به سفیدک پودری، پیتیوم، شته، مگس سفید، تریپس و کنه تارعنکبوتی اشاره کرد. در صورت مشاهده علائم آفات و بیماری های فوق نسبت به سم پاشی با استفاده از سموم مربوطه اقدام نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ ابري پاكوتاه آبی رنگ (گلدانی) ”
بدون نظرهنوز نظری ثبت نشده
محصولات دیگر :

دریافت لیست محصولات به صورت PDF

جستجوی محصول
محصولی برای نمایش موجود نیست !
ورود
آدرس ایمیل :
رمز عبـور :
ثبت نام در گلبرگ پامچال الان ثبت نام کنید